Wat wij nastreven
Wij vinden het allerbelangrijkste dat kinderen op onze school gelukkig zijn en met plezier naar school gaan. Soms komen we in de loop van het leerproces ook dingen tegen die lastig zijn. Dan zorgen we er met elkaar voor dat we elkaar verder helpen.
Door in te zetten op innovatie denken we dat we aan kunnen sluiten bij wat er op dit moment gebeurt in de wereld. Door gesprekken te voeren met leerkrachten, ouders en leerlingen denken we dat we kinderen kunnen helpen een gelukkiger mens te worden. Door ze te helpen inzien wie ze zijn en wat ze kunnen en te werken aan lastige dingen. Door ze te leren wat normaal gedrag is, wat samenwerken is, hoe je zelfstandig kan werken, maar ook door te bespreken wat er in de wereld gebeurt.
Daarnaast vinden we de gesprekken belangrijk om ervoor te zorgen dat de ouders betrokken kunnen blijven bij het leerproces van de kinderen. De driehoek van ouder, leerling en leerkracht is voor ons heel belangrijk. Door thematisch te werken, denken we beter aan te kunnen sluiten op de belevingswereld van kinderen. En door de optelsom van deze ambities zijn we ervan overtuigd dat de tijd op Talent ervoor kan zorgen dat elk kind na groep 8 klaar is voor de volgende stap. Als gelukkig, stabiel mens die weet wat hij of zij kan.